| Alfa 147 JTD:llä voitettiin kolmannen kerran peräkkäin mahdottomissa olosuhteissa Nürnburgringillä. Nyt 33. ADAC Zürich 24 Hours of Nürburgring.
Jo kahden kultaisen käärmeen voittanut sai kolmannen kerran tämän tunnuksen Nürnburgringin 24 tunnin ajoissa toukokuun 7/8 päivän viikonloppuna, sen kuumassa diesel-luokassa. Ajajina olivat entinen F1 kuljettaja Michael Bartels, entinen DTM kuljettaja Timo Scheider, AR-ajokoulun pääopettaja Stefan Neuberger ja AR testausinsinööri Herbert Schürg. Alfalla hallittiin tätä luokkaa helposti, Alfa 147 JTD oli kokonaiskilpailussa kolmastoista 216:sta osallistujasta ja jättäen monta bensiinimoottorista kilpailijaa taakseen.
“Diesel Class” tulokset (24 autoa osallistui)
1. Bartels/Scheider/Schürg/Neuberger Alfa 147 JTD 124 laps
2. Haider/Kutsch/Hiltscher/Kraus BMW 330d - 4 kierrosta jäljessä
3. Rattunde/Lloyd/Moore/Bolz VW Bora TDi - 8 kierrosta jäljessä
Alfa 147 2.4 JTD 20V Multijet -tekniikka
24 Hours of Nürburgring, 2005
Engine in-line transverse mounted 5 cylinder turbodiesel with Multijet direct injection
Capacity 2,387 cc
Power approx. 193 kW (approx. 260 bhp)
Transmission six speed sequential
Suspension all-independent, Eibach stabiliser bars on front and rear axles
Brakes front: 355 mm diameter, ventilated, cross-drilled discs, fixed, six-piston calipers.
rear: 251 mm diameter; fixed, two-piston calipers
Wheels ATS alloy, 8.5 x 18”
Tyres Dunlop 235/640-18 racing tyres
Bodywork three-door monocoque
Safety Safety cage welded to the bodywork, Recaro bucket seat, six-point Sandtler harness, dual chamber automatic fire extinguisher system
Measurements length 4,170 mm / width 1,850 mm / variable height
Wheelbase 2,546 mm
Dry weight approx. 1,130 Kg
Fuel tank FT3 safety tank, capacity 115 litres | |